Mamy ogromny zaszczyt poinformować, że w gronie 45 najlepszych polskich maturzystów spośród 247 840 zdających egzamin w sesji maturalnej 2018 znalazła się JULIA ADAMOWICZ (absolwentka z klasy 3a). W ten sposób Julia została FINALISTKĄ V edycji Ogólnopolskiego Projektu "Matura na 100", który jest organizowany przez Centralną Komisję Egzaminacyjną oraz Fundację "Zawsze warto". Organizatorzy promują w ten sposób najlepszych maturzystów, którzy uzyskali wyniki 100% lub niemal 100% ze wszystkich zdawanych przez siebie egzaminów!  Jesteśmy dumni i zaszczyceni, że w tym elitarnym gronie znalazła się nasza tegoroczna maturzystka!
Nasza absolwentka oprócz dyplomu otrzymała rekomendację w języku polskim i angielskim poświadczającą jej osiągnięcia. Gratulujemy i życzymy powodzenia w nowej szkole - a jest nią Uniwersytet Jagielloński!!!
Tytuł laureata uzyskało 25 z 45 wyróżnionych w całym projekcie. Wszystkich finalistów można zobaczyć TUTAJ
Projektowi „Matura na 100 Procent” przyświeca idea uhonorowania i nagrodzenia tych absolwentów szkół ponadgimnazjalnych, którzy najlepiej w kraju zdali egzaminy maturalne.
C
elem projektu, którego pilotażowa edycja miała miejsce w roku 2014 i dotyczyła najlepszych maturzystów Województwa Małopolskiego, jest kształtowanie i wspieranie rozwoju przyszłych elit naszego kraju poprzez utworzenie systemu wieloletnich stypendiów oraz przez nagrody rzeczowe. Ma to być dodatkową motywacją do nauki dla młodzieży potrafiącej sprostać ponadprzeciętnym wyzwaniom edukacyjnym.
Pomysł wyłonienia i nagrodzenia najlepszych maturzystów narodził się wówczas, gdy okazało się, że w dniu ogłoszenia wyników egzaminów maturalnych cała uwaga mediów, a co za tym idzie – opinii publicznej, koncentruje się na uczniach, którym się nie powiodło na maturze. Prawie nikt nie zwraca uwagi na tych, którzy zdali egzaminy maturalne na poziomie 90 czy 100 procent.
Zadaniem, które postawili przed sobą organizatorzy projektu jest zmiana tego stanu rzeczy. Widzimy konieczność eksponowania znakomitych osiągnięć naszych uczniów oraz dodatkowego ich nagradzania. Pamiętamy równocześnie, że sukces ucznia jest w jakiejś mierze osiągnięciem jego nauczycieli i rodziców, a także szkoły" (...) .